Рубрики
События

Похмура столиця: чому Київ взимку стає сірим і депресивним і як з цим боротися

Всі пори року по своєму гарні. Але саме взимку Київ перетворюється в міні-Сайлент Хілл — депресивний і сумовитий місто, де геть відсутні інші фарби крім відтінків сірого. І якби ж то ще сніг йшов, крадучи непоказні будинки, покинуті пустирі і брудний транспорт, так адже останнім часом снігопади в нашому місті стали не менше рідкісними гостями, ніж дощі в пустелі.

І начебто всім не подобається дивитися на такий похнюплений Київ, але нічого конкретного місцева влада запропонувати не можуть (новорічна ілюмінація не береться до уваги, вона працює від сили 20 днів і то, тільки вночі). Vgorode постарався вникнути в проблему і знайти її рішення. Ми поспілкувалися з комунальними службами, які повинні стежити за чистотою і охайністю столиці і запитали їх, як вони збиратися вирішувати проблему сірості і зневіри, що панують в Києві взимку.


Проблема № 1 — бруд і калюжі


Як би не хотілося це визнавати — Київ брудне місто. Ливневки, встановлені на дорогах, у нас або не справляються з потоками води і талого снігу, або не працюють зовсім. Особливо це відчувається взимку, коли випадає сніг. Як би не старалися (а якщо чесно — намагаються вони так собі) снігоприбиральні машини, на дорогах і тротуарах все одно з'являється знайома всім сіра каша зі снігу, бруду і солі, розсипаної комунальниками. Ходити (і їздити) по цій суміші то ще задоволення.

Коли взимку в Києві замість снігу йде йде дощ (а останнім часом зими нас частіше "балують" саме дощами), ситуація кардинально не змінюється. Замість "сірої рідини" на тротуарах і дорогах утворюються калюжі, перестрибнути або обійти які іноді зовсім не тривіальна задача.

Хто винен: обслуговуванням доріг і зливової каналізації займається комунальна корпорація "Київавтодор".

Що відповіли в "Київавтодорі": в компанії визнали, що на даний момент існує проблема з брудними дорогами і вулицями. Але підкреслили, що основне джерело забруднення — відкриті грунти. Щоб побороти цю проблему, на їхню думку, потрібно висаджувати газони, які не даватимуть землі потрапляти на тротуари і дороги. Зменшити ж кількість льоду на дорогах планують за допомогою нових машин, які будуть розпорошувати спеціальний рідкий розчин, що перешкоджає оледенению, замість звичної всім солі. У Києві вже використовують три таких машини. Вони працюють в Шевченківському, Печерському та Голосіївському районах. Після отримання решти дев'яти, обробляти вулиці рідкими хлоридами будуть у всіх районах міста. Такий спосіб боротьби зі снігом, підкреслили в компанії, використовується в Німеччині та Австрії.

Типова картина зимового Києва

Типова картина зимового Києва

Але ж могло бути й так

Але ж могло бути й так


Проблема № 2 — чорний сніг


Проблема, багато в чому випливає з попередньої. У Києві білий сніг можна побачити або по телевізору, або в перші години після хорошого снігопаду. Далі сніг в столиці набуває сіро-чорні (а іноді і жовті) тони. У дворах і на тротуарах навалені купи цієї брудної субстанції можуть спокійно лежати до травня.

Хто винен: комплексна проблема, що стосується "Київавтодору", "Київзеленбуду" та ОСББ.

Що відповіли в "Київзеленбуді": в компанії пішли від прямої відповіді на питання, як боротися з купами брудного снігу. Мабуть він і правда є болючим для всіх комунальників. Однак там визнали, що існує проблема   облисіння газонів, через яку грунт потрапляє на асфальт і змішується зі снігом, перетворюючи його в брудні купи.

— Наземна частина газонних трав в зимовий період може відмирати до 70-80%, — підкреслили в "Київзеленбуді".

Купи брудного снігу в Києві триматися до травня

Купи брудного снігу в Києві триматися до травня


Проблема № 3 — брудний транспорт і машини


Ще одна проблема Києва — брудні машини і маршрутки. Якщо громадський транспорт від "Київпастрансу" в основному ходить чистий, то з приватними перевізниками все інакше. Маршрутки мало того, що не володіють більш-менш комфортом, часто виходять на дороги столиці начебто побували перед цим в зоні бойових дій. Де біля них рвалися снаряди, окативая кузова тоннами піску і бруду.

Деякі приватні автомобілі на київських дорогах при цьому виглядають не краще. Недбайливі автовласники часто економлять на мийці своїх машин, мотивуючи це тим, що "і так всюди брудно".

Хто винен: власники машин, перевізники.

Що відповіли в офісі одного з перевізників:

— У нас своя мийка і парк близько 300 автобусів. Моєму їх згідно з графіком, увечері, після закінчення роботи. В середньому мийка обслуговує 5 автобусів за вечір, — відповіли у перевізника ТОВ "Кийтранс-2005".

Виходячи з цих цифр можна зрозуміти, що одна маршрутка миється приблизно раз в 60 днів …

Для довідки: середня ціна на мийку автомобіля в Києві — 180-200 гривень.

Типова зимова маршрутка в Києві

Типова зимова маршрутка в Києві

Транспорт в Німеччині

Транспорт в Німеччині


брудні вікна


Ну не прийнято у нас мити вікна взимку. Через що великі багатоквартирні будинки в цю пору року зяють мутно-сірими очницями немитих стекол і запорошених віконних рам. Це в якійсь мірі можна виправдати тим, що далеко не у всіх квартирах столиці встановлені склопакети. І деякі кияни, щоб не здохнути взимку від холоду, як і раніше закладають вікна поролоном і папером, геть позбавляючи себе можливості їх відкрити. Офісні та торгові центри зазвичай стежать за чистотою склопакетів, наймаючи мийників.

Хто винен: кияни, рівень життя.

Для довідки: в середньому ціна на мийку вікон в Києві від різних кліннінгових компаній становить 150-160 гривень за одне вікно.


Відсутність вічнозелених рослин


Взимку, особливо, коли немає снігу, Київ перетворюється в відмінні декорації для постапокаліпсіс: сіре небо і пустирі у дворах замість цілорічних рослин і газонів. У цей пору року з зеленого в столиці залишаються тільки невитоптанние якимось дивом частини газонів і омела на деревах. В "європах" газони і клумби навіть в зимову пору року прикрашають вічнозелені рослини.

Хто винен: комплексна проблема — тут позначаються як недоліки "Кіезеленстроя", так і ОСББ, у яких найчастіше немає ні коштів ні бажання покращувати прибудинкову територію.

Що відповіли в "Київзеленбуді": в компанії заявили, що частка вічнозелених рослин, серед усіх, які висаджують їх фахівці становить близько 20-30%. Таку незначну частину в "Київзеленбуді" пояснили тим, що "перевага хвойних порід збіднює картину об'єктів зеленого господарства сезонними ефектами".

Однак фахівці компанії заявили, що вже переймають європейський досвід і постараються скрасити сірість столиці в зимовий період. З нововведень, в "Київзеленбуді" пообіцяли використовувати більше багаторічних квітів і злакових культур, які зберігають "високі декоративні властивості" навіть взимку.

Крім того, нам пообіцяли, що в місті з'явиться більше живих зелених огорож і скульптур.

Бруд замість газонів, мафи і написи на них - типова київська дійсність

Бруд замість зелених газонів в Києві

Типова вулиця Копенгагена

Типова вулиця Копенгагена

Повідомляє Вгороде